Monday, October 31, 2011

Tiburón!

Oskar är här, därmed även min kamera! Den är inte särskilt imponerande, men bättre än ingenting. Ni får två bilder från stranden. Vi gick på långpromenad på eftermiddagen, jag älskar hur vackert havet är oavsett väder. Verkar som att vi får en regnig dag till imorgon, sen är solen tillbaka.

Första dagen med sällskap har varit väldigt trevlig. Gjorde två dyk på förmiddagen och kom sedan hem till mitt hostel där Oskar väntade. Fint att mötas av ett välkänt ansikte! Vi har ägnat kvällen åt att göra en preliminär resplan för de kommande tre veckorna, tror att vi har hittat en bra rutt med lite av varje. Stor dos stränder, ett gäng ruiner, några städer och väldigt många bussar.

Dagens höjdpunkt var nog ändå min allra första Bull Shark! En stor hona som vi såg på morgonens första dyk. Antagligen min favorithaj hittills, majestätisk.

Oskar is here, and so is my camera. It's not very impressive, but better than nothing. I give you two pics from the beach today, we went on a long walk in the afternoon. The Caribbean sea is always stunning, regardless of weather. 

Oskar and I spent part of the evening planning the next three weeks, and we've managed to come up with a pretty good route. A lot of beaches, some Mayan ruins, a couple of cities and quite a few hours on buses. We have a lot to look forward to! Despite a lovely day with my dear friend the highlight might have been the one thing I did without him: the diving. On the first morning dive I saw my very first Bull Shark! Such a beautiful animal, I was amazed. A pretty big one too, more than 2 m. My favourite shark so far!

6 comments:

  1. "Dagens höjdpunkt var nog ändå min allra första Bull Shark! En stor hona som vi såg på morgonens första dyk. Antagligen min favorithaj hittills, majestätisk."
    Är de goda??

    ReplyDelete
  2. Drullubra att du har en kamera nu!

    ReplyDelete
  3. Vad dramatiskt och häftigt väder! Den här kameran ser ju ut att vara bra!:) Ser fram emot lite skön bilddokumentation!
    Såg din kommentar, klart vi ska spela så du får se oss och då ska jag ha sjungit upp innan och övat lite så kommer spelningen bli bäst!

    ReplyDelete
  4. Kollade på nätet på bullshark..........Det skulle jag nog inte en mamma ha gjort!

    ReplyDelete
  5. Rolig gubbe! Man äter inte sina vänner! Tror inte att jag skulle tycka haj var gott för övrigt, tänker mig att det är lite konstig konsistens..

    ReplyDelete
  6. Åh vad härligt det ser ut! Men måste erkänna, lite småotäckt att du stiftar bekantskap med hajar... Är den med i anonyma köttister som de i Hitta Nemo?
    Stor kram och hoppas vi kan skypa snart!

    ReplyDelete