Tuesday, October 18, 2011

Ocean deep

Nu blev det visst en mycket tidig bloggtorka, ledsen för det. Jag har helt enkelt inte haft så mycket spännande att berätta. Min första ordentliga tropiska storm drog vidare efter fem dygn. Den får tre av fem blixtar av mig, helt okej med andra ord. Stormen höll mig inne för det mesta, så jag har ägnat mig åt tv-serietittande. Det är inte helt illa det heller, men nu är solen tillbaka och det är jag glad för.

Imorgon onsdag ska jag försöka få tag på lite dykutrustning, vilket är lättare sagt en gjort. Har gått runt till lite olika dykcenter och hittat en del, men ingen våtdräkt jag riktigt gillar. Sista hoppet är Scuba Price, som ligger lite utanför stan och säljer all möjlig utrustning. Det blir kanske några kronor dyrare där, men det får det vara värt! Hur som helst, när det är avklarat är det dags att boka in första dyket! Ser otroligt mycket fram emot det. Jag blir på bra humör av att gå runt till olika dykcenter och bara prata om att dyka, så att faktiskt få göra det om några dagar känns underbart. Jag har dock gjort en mycket strikt budget, vill inte nalla alltför mycket på sparkontot de här första veckorna. På schemat finns en dagstur till Cozumel, en eller två dagsturer till olika cenotes (lite läskigt -blir mina första dyk då jag inte har havsytan ovanför mig), och ett antal dyk vid revet precis utanför Playa del Carmen. Sen blir det dykpaus ända till början av januari, då jag börjar min väg mot Dive Master på Little Corn. Men det är en helt annan historia.

Detta är det första men absolut inte sista inlägget om dykning. Det finns viss risk att jag kommer tjata och trassla in mig i ointressanta detaljer, men jag kan inte låta bli. Älskar det här och skulle kunna skriva hur mycket som helst om det. Tur att det är min blogg och jag som bestämmer!

Tack för alla fina kommentarer förresten, jag blir jätteglad när ni lämnar ett ord eller två.

So it finally stopped raining, and I'm going diving! In other words, life is good. But first of all I'm getting some dive equipment, at the moment I'm trying to find a nice wetsuit. Hopefully I'll get my hands on one that i like tomorrow, and then I'll be good to go! Can't wait. I've spent part of the rainy days making a proper budget, so now I know how much I can spend on scuba diving here in Yucatán. I'll do one trip to Cozumel, one or two trips to cenotes and quite a few ocean dives right off the coast here in Playa del Carmen. Anyway, this is the first but definitely not the last note I'm writing about diving. I still have five weeks or so of Dive Master training on Little Corn, there will be nothing but diving during that time, be warned. xx

5 comments:

  1. Tänker på dig var du än är, ovanför eller under ytan. Var rädd om dig!

    ReplyDelete
  2. Ta det försiktigt maja! hoppas du hittar någon bra dykutrustning. Har du sett klart på Glee? Det känns så olustigt att titta utan dig..

    ReplyDelete
  3. Haha, tre blixtar av fem! Skrattar fortfarande åt det;) Kul att du har skrivit igen, dykinlägg är ju nice ju. gör en lable som heter typ "dykkul" så kan man följa den snyggt!
    Och ta det försiktigt i "grottorna", sitter här med hjärtat i halsen. Vi hörs på fredag, det är ett måste!
    puss på dig diver!:)

    ReplyDelete
  4. Linnéa: Jag har kollat färdigt, och sett ett avsnitt på nya säsongen. Det är såklart bra, men inte samma sak utan dig!! Tycker dock att du ska kolla så jag har någon att diskutera det med :)

    ReplyDelete
  5. Mormor dikterade: " Saknar dig, älskade unge! Från gamla mormor Gunilla"

    ReplyDelete