Tuesday, October 11, 2011

Playa del Carmen

Nu har jag hittat ett hem för några veckor, ungefär en timme söderut från Cancún (googla på mina vänner, jag har ingen kamera för tillfället så ni får kika på andras bilder så länge). Playa är en ganska liten stad som framför allt består av turister och allt som byggts upp för att göra dem (oss) nöjda. Som tur är är det lågsäsong, och jag bor dessutom utanför turiststråken, så jag har inga problem med att vara här några veckor. Sanden är vit, vattnet turkost och det finns inte ett enda måste!

Mitt hostel är enkelt men nybyggt och fräscht, jag delar för tillfället en sovsal för tio med två asiatiska tjejer. Vi har tyvärr inte något språk gemensamt, så det blir mest hej och hejdå. Å andra sidan är ju planen för den första månaden att försöka hålla mig rätt ensam, så det passar mig ganska bra i slutändan. Jag går upp vid sex på morgonen och ger mig ut och springer i alldeles perfekt temperatur, sen äter jag frukost i lugn och ro. Därefter ägnar jag dagen åt att sola, läsa, bada, vila och skriva. Det är otroligt skönt att kunna varva ner i lugn och ro, även om jag ibland känner mig ganska ensam. Då är det tur att jag har internet och skype, efter ett videosamtal hemifrån känns allt bra igen.

Närmsta veckorna kommer det nog inte hända så mycket spännande här, jag ska dyka lite och göra en och annan utflykt, men inte mycket mer än så. Planera framtida äventyr, i månadsskiftet ska jag möta upp med världens finaste Oskar, ser så himla mycket fram emot det! Då blir det lite mer resande i några veckor.

Hoppas ni mår bra, tänker på er!

So I've unpacked my bag in Playa and will stay here for a couple of weeks. It's a town built around tourism, but since it's low season it's pretty laid back at the moment and I like it. I will spend these first couple of weeks reading, swimming, writing, running and doing absolutely nothing. 

Anyway, that means I wont do anything super exciting any time soon, just some diving and a trip to Tulum or a cenote. I'm meeting up with my dearest Oskar around last of October/1st of November, so I'll do some planning for our weeks together as well. That's all for now, take care!

1 comment:

  1. Rooooligt att läsa! Och snart kommer kameran med Oskar. Kakor också kanske. Nej, säkert!

    ReplyDelete