Wednesday, October 26, 2011

Playa diving pics

Medan jag väntar på orkanen tänkte jag bomba er med lite bilder från dykningen förra veckan. Under två dagar dök jag med ett jättetrevligt par (och vid två dyk även deras 11-årige son!) från Colorado. De hade dykt i tusen år, alltid skönt att dyka med erfarna dykare. Man lär sig mycket. Extra bonus var att de dykt i Playa del Carmen massor med gånger, så de hade koll på alla fina dykplatser. Följande bilder (och video -där har ni mig under ytan) är lånade från Rick som hade en väldigt imponerande kamerautrustning.

While waiting for Rina to hit Playa I'll entertain you with some pictures from last weeks diving. I spent two days diving with a really nice couple (and on two dives we were joined by their 11-year-old son!) from Colorado, U.S. They were very experienced divers, which is great since that gives me an opporunity to learn a lot. They were also very familiar with the dive sites around Playa, so I'm pretty sure I got to go to some of the nicest once during those days. Anyway, the following pictures (and video) are borrowed from Rick, who had a very impressive set of equipment. Enjoy! 
Hej hej!

5 comments:

  1. Hej hej fisk-Maja! Räknar med att du hittar de bästa platserna tills vi ska dit! Om jag inte får se sköldpadda och sjöhäst så vill jag ha pengarna tillbaka. Nu ska jag snart på kortfilm, vi hörs sen.

    ReplyDelete
  2. Gillar bilderna!:) Förvånande vad bra och fina färger det blir! Men kameran är väl dyr antar jag. och filmerna är där man ser dig dyka är as häftiga, men det vet du redan att jag tycker! Tjarå maja!

    ReplyDelete
  3. Alltså divemastern hittade sjöhästen på typ tre sekunder efter att vi kommit ner så det kan vi nog ordna. Jättefin!

    ReplyDelete
  4. Wow! Great photos!! He must have some amazing photography equipment! (although I almost didn't recognize you without your pink wetsuit!)

    ReplyDelete
  5. Gud vad härligt det ser ut Maja!! Sköldpaddor är det sötaste som finns! Hoppas du har en underbar resa! Kram!

    ReplyDelete