Sunday, October 9, 2011

México!

Drygt femtio timmar tog resan som jag hoppades skulle vara över efter femton, tur att jag inte har bråttom. Landade i Cancún natten till igår, och har ägnat senaste dygnet åt att vara fruktansvärt trött. Idag tar jag bussen en timme söderut till Playa Del Carmen, där jag förhoppningsvis kommer vilja stanna ett tag.

Det är lustigt hur man precis innan en lång resa nästan glömmer bort varför man egentligen vill åka. All stress med packning, praktiska saker och avsked (framför allt avsked, jag hatar det) gör att det mest känns som något jobbigt man ska iväg på. Den fruktansvärt långa resan hit gjorde inte saken bättre, men så fort jag gick ut på gatan igår kände jag mig hemma igen. Jag älskar verkligen att vara här!


After more than 50 hours of travelling I finally made it to Cancún! I'm ridicolously tired and jet lagged, good thing I have nothing planned for the next eight months or so. Today I'm heading south to Playa Del Carmen, and then we'll see what happens. 

It's funny how you almost forget why you're going on a trip the final week before you leave. All the packing stress and good bye's makes me wonder why I wanted to leave in the first place. It wasn't until I got out on the street yesterday that I remembered how much I love being in Latin America. This is home.

7 comments:

  1. Skönt att du börjat komma in i resestämning. I Sverige har vi firat med kallaste natten denna höst och lite mexicoavundsjuka.
    Puss!

    ReplyDelete
  2. och jag som klagar över att ev behöva resa 30h....

    ReplyDelete
  3. Ja, jag läser om frost och snökaos i Norge på DN.se. Känner mig väldigt nöjd med valet av resdatum!

    Sluta klaga då gurra!

    ReplyDelete
  4. Skriv ett inlägg och förklara hur man kommenterar. Den äldre generationens läsare efterfrågar det.

    ReplyDelete
  5. Hmm jag har nästan hört till den äldre generationen men tror nu jag listat ut det :)
    Kul att du har det bra och att resan var värd det.
    Kram!

    ReplyDelete
  6. Det är Maja- tomt hemma!'Kram!

    ReplyDelete