Friday, October 14, 2011

Regn

Sitter med min fina Lilla My-mugg och dricker te medan regnet öser ner. Jag älskar tropiska regn, en vägg av dånande vatten som försvinner lika plötsligt som den kom. Man känner att man lever! Det allra bästa är värmen, det är inte rått och ruggigt som regnen där hemma. Som ni vet så hatar jag att frysa och värmen är därmed otroligt välkommen. Jag svettas hellre floder än fryser. Nu är det inte så extremt varmt här, med undantag för ett par timmar mitt på dagen, så än så länge är värmen inte det minsta jobbig.

Nu ska jag ut på regnpromenad som eventuellt slutar med en simtur i havet. Det finns en pool på mitt hostel, men den är 50 cm djup och ca 3x3m, så den är mest till för att svalka sig i. Hur som helst, ville mest säga hej och hallå och nu får ni sluta tjata om Juholt där hemma! Jag vill ha något annat att läsa om på dn.se än häxjakt på politiker. Det här var dock ett intressant inlägg i debatten.

Rainy days in Playa. I love it! I brought some tea and a lovely Moomin cup from Sweden so I have nothing more to wish for. Tropical rain is definitely my favourite rain, never gets cold and dark like the northern rains.

6 comments:

  1. äntligen ett nytt inlägg!! Har väntat sen 11 oktober!

    ReplyDelete
  2. Och så håller jag med om juholt. orka bry sig....

    ReplyDelete
  3. Shit, jag känner att det är helt omöjligt att klå gustav i det här med att kommentera inlägg, men men, det behöver ju inte vara en tävling :) det låter super maja, jag njuter lite genom dig. fortsätt att ta de lugnt o go with the flow ;) kram

    ReplyDelete
  4. Längtar efter det där varma regnet.......

    ReplyDelete
  5. Hej Maja!
    Tragiskt att dessa 50 plussare har problem att kommentera, att man måste ha fyllt 60 för att finna det enkelt.
    Läser naturligtvis din blogg och ser fram emot nästa inlägg. Finns det bra dykvatten där du är? Jag antar att du skall besöka Chichen Itza? Tillsammans med Oskar kanske? Vad finns det för andra intressanta utflyktsmål? Isla de mujeres?
    Kram. Lars

    ReplyDelete
  6. Joanna: jag är ganska bra på att kommentera, en av mina få saker jag är bra på! haha, nej då.

    ReplyDelete