Sunday, November 6, 2011

en månad

Tiden går onekligen fort när man har roligt. Idag är det en månad sen jag fastnade i Frankfurt och kände mig ensammast i hela världen. Jag har verkligen kommit in i livet på resande fot vid det här laget, ingen hemlängtan än så länge! Precis just nu är det inte mycket som kan bli bättre. Jag älskar att vara här med Oskar, och samtidigt har jag väldigt mycket att se fram emot närmsta halvåret.

Jag har shoppat lite också! En silverkedja och en liten dykare, älskar den. Han är min nya reskamrat, ska få hänga runt min hals 24-7. Kommer inte lägga många kronor på prylar den här resan, men jag tycker att det är väldigt trevligt när man (i det här fallet Oskar -tack!) hittar något som är speciellt och personligt.

Time flies when you have fun! A month has passed since I got stuck in Frankfurt and felt like the lonliest person in the entire world. I have definitely gotten into travel mode by now, and Im enjoying it even more than I thought I would. It's a pretty good feeling to enjoy the place I'm in right now (which is Yucatán with my best friend), but also having so much to look forward to.

And I've done some shopping! A silver chain with a tiny scuba diver -love it! He will be my travelling partner from now on, hanging on my neck. I don't want to spend much money shopping on this trip, but it's great when you find something special and personal.




2 comments:

  1. Ja en månad har ju faktiskt verkligen gått fort! Var ju orolig att det inte skulle göra det. Hälften kvar :)

    ReplyDelete
  2. Hej dyk-Maja!
    En bra månad har du haft!

    ReplyDelete