Saturday, December 3, 2011

Helgen v. 48

Vill skriva massor men samtidigt ingenting. Jag har kommit i ordning i León, hittat ett rum och packat upp min väska. Sagt hej till ett gäng välbekanta ansikten, gått några varv i staden för att se vad som hänt sen sist. Mycket är sig likt, men lite nytt finns det att upptäcka. Ett par nya caféer, restauranger och barer som jag ska försöka hinna testa den närmsta månaden.

Jag har dessutom börjat plugga inför mina dykkurser på Little Corn, PADIs e-learning kan vara det tråkigaste som finns. Försöker vara disciplinerad och plugga ett par timmar per dag nu, vill bara få det överstökat.

Det var nog allt för nu, vi hörs snart igen mina fina. 

Have a million things that I want to tell you about, but at the same time nothing. I've found a room in León, unpacked my bag and said hi to a bunch of well known faces. Taken a couple of walks around town to see what's new. Turns out there are quite a few new restaurants, cafés and bars so I'll be pretty busy here. Oh, and Quetzaltrekkers has opened a QT hostel at the beach! That was a surprise. Will definitely spend a night there at some point and give you a review of it. 

I also started with the e-learning for my dive courses on Little Corn. Not very interesting, but I have to do it. PADI might make the most boring educational videos on this planet. Anyway, good thing the practical part will be a lot more fun!

3 comments:

  1. Lägg in lite foton på Leo'n om du kan. Vore kul se om man känner igen något!

    ReplyDelete
  2. Du är duktig! Och jag instämmer anna

    ReplyDelete
  3. Maja, roligt att du är framme i Léon. Drinken la Isla finns den kvar? Vad var det min favoritdrink innehöll? Ser fram emot att snart få läsa din blogg igen och kanske se lite foton.

    ReplyDelete