Saturday, December 17, 2011

tattoo


Äntligen kan jag visa er! Lisa tog massa bilder med sin analoga kamera, och har varit lite seg med att framkalla. Hur som helst, för tre veckor sedan gjorde jag min första tatuering! Det står "jag är en fågel nu", och jag kunde inte vara mer nöjd. Älskar den verkligen. Valde att sätta den på utsidan av handleden för att jag vill att den ska synas, och det ser lite ut som ett smycke. Den mest uppenbara meningen är såklart en påminnelse om att jag är fri att styra mitt eget liv dit jag vill, men det är också en referens till ett av de bästa album som någonsin gjorts. Valde dock att översätta till svenska, blir mer personligt så. Hittills har åtminstone en främling som frågat om tatueringen förstått referensen utan att jag förklarat, så jag är nöjd.

Tyvärr har jag inga bra bilder från när den är klar eftersom den rullen förstördes, men ni får en som jag fotat med webbkameran på datorn. Fram med ärliga åsikter tack, jag är medveten om att en del av er kommer tycka jag är galen/korkad som gjort detta! Huvudsaken är ju att jag är nöjd.

I can finally show you what I did my last week in Playa! Lisa used her analog camera and took her time to develop the photos, but here they are. It says "I am a bird now" in Swedish. I love it so much. It looks like a piece of jewelery on my wrist. Partly it's obviously a sentence to remind me of that I have the power over my own life and destiny, I am the only one who can make me happy and I have the freedom to do it. It is also a reference to one of the best albums ever made, but I decided to translate it in to Swedish in order to make it more personal. Hopefully a couple of people will understand the reference without me having to explain (so far one has), but it's not that important. 


Unfortunately I don't have any good photos of how it looks now, but I took one with my webcam. Feel free to be honest about what you think, I know that some of you will think I'm completely crazy for doing this.


8 comments: