Sunday, December 25, 2011

Feliz Navidad!

God Jul mina fina! Gustaf och jag är i en liten kolonialstad i södra Nicaragua och lever lyxliv på hotell. Skönt med varmvatten i några dagar! Vi hade en väldigt bra julafton igår, gick några varv runt Granada på dagen, och åt en enorm julmiddag på hotellet på kvällen. Känns såklart inte riktigt som jul utan kyla, mörker och julskinka, men mysigt är det! Jag tänker på er alla och hoppas ni har det fint trots avsaknaden av snön.

Vill passa på att tacka för alla fina kommentarer ni skriver till mig, blir så glad varje gång! Jag kan inte nog säga hur roligt det är att ni vill läsa om mina äventyr, och att ni tar er tid att kommentera. Stor kram!

Happy Holidays! Gustaf and I are in Granada, south of Managua. It's a beautiful old colonial town, with a proper holiday feeling. We spent Christmas Eve strolling around the city, and ended it with a huge dinner at our hotel. It doesn't feel quite like Christmas without the cold and darkness of Sweden, but we've had a great time so far. 

I also want to thank you for all the nice comments you've made on this blog. I appreciate every single one more than I can tell you. I'm so happy that you want to be a part of my adventures, and even take the time to comment. Big hug! 


So this is part of what we've been doing this past week:

walking around León, Gustaf pretty much knows his way around by now
Spent a day at Las Peñitas
Walked around Granada which resulted in about a million pictures...
 Julafton 2011

6 comments:

  1. Fint! Hjälper också att ni är jävligt snygga båda två! :)

    ReplyDelete
  2. Massor med hälsningar från mamma Helena

    ReplyDelete
  3. Fina bilder, där jag känner igen mig. Önskar er båda god fortsättning och ett GOTT NYTT ÅR!
    Kram, Lars
    ps en senkommen kommentar till Majas tatuering. Om man skall tatuera sig så tycker jag du valde ett bra alternativ - en liten personlig och gracil tatuering som ser ut som ett smycke.

    ReplyDelete
  4. Åh vad roligt att se er där i Granada! Ser ut som att Gustaf gillar miljön - vad bra. Är avundsjuk - skulle också vilja vara där. Håller med Lasse om tatueringen, kära Maja fågel, Maja Maja!

    ReplyDelete
  5. Visst går det bra att käka julmiddag utan snö och kyla! Vi käkade vår i Dover (Martin, Johan och jag, Gustav var med farmor hos Petter & co.)
    Julskinkan smakade som hemma men griljeringen blev lite si så där för gasen tog slut så vi fick fixa det med gassvetsen. Sill och glögg från IKEA utanför London.
    Kram
    Tove

    ReplyDelete