Friday, April 20, 2012

snöblandat regn.

Nu har jag varit hemma i några dagar, och Uppsala visar sig från sin bästa sida med snöblandat regn och kyla. Roligare har det varit. Men på många sätt är det riktigt fint att vara hemma. Jag har hunnit med ett pass på jobbet, och det var jättekul att träffa alla igen. Finast av allt är såklart att få träffa familj och vänner igen, det har blivit mycket te och långa samtal de senaste dagarna. Näst finast är knäckebröd med god ost.

Hur som helst, det här blir tack och hej för denna gången. Fler äventyr väntar såklart i framtiden, och jag hoppas ni vill följa med på ett hörn även då. Kan inte nog säga hur mycket jag uppskattar att ni läst och kommenterat, det betyder allt.


I've been in Sweden for a couple of days, and Uppsala has given me a not so warm welcome with sleet and only a couple degrees above zero (c). I've been better. But in many ways it's great to be back. I've already worked a shift, and it was wonderful to see everyone again. The best thing about being back is seeing friends and family, I have a lot of catching up to do over a lot of tea. The second best thing is Swedish hard bread and cheese.


Anyway, this is it for now. There are many more adventures to come, and I hope you'll join me for those too. The fact that you read and comment is everything, I write for you. 

Puss och kram mina fina!

No comments:

Post a Comment