Monday, April 2, 2012

Om uppbrott

Har precis packat väskan för näst sista gången. Imorgon flyger jag till Mexico, sen är det bara två korta veckor innan jag landar i Sverige. Lisa åkte i lördags, och min fina vän Chris igår. Det gör det lättare att åka, men jag hatar avsked och uppbrott. Känns alltid så ödesmättat. Idag har jag mest hållit mig för mig själv, ska dock äta middag med dykgänget ikväll. Mer om dykningen imorgon eller så. Jag är ju Dive Master nu! Känns löjligt bra.

Gick ett varv runt ön i morse, sa hejdå till stränderna. Stränderna och palmerna är nog det sista jag kommer sakna här. Det faktum att det är en karibisk paradisö är konstigt nog bara en bonus. Stämningen och folket är det som gör den här ön så speciell.

Finns mycket jag vill skriva men just nu är jag mest otålig. När väskan väl är packad vill jag bara komma iväg. Får bli kort denna gång.

Tycker om er massor!

1 comment:

  1. Förstår att det känns vemodigt, men vilka rika erfarenheter du tar med dig och grattis till att du blivit en "Dive Master". Ser verkligen fram emot att få höra mer om dina upplevelser på Little Corn. Kram.

    ReplyDelete