Sunday, March 11, 2012

Likkle Island

Hej alla,

Det är svårt att skriva när det händer mycket och samtidigt ingenting. Tiden går och jag känner mig längre bort från Sverige än någonsin. Nu har Lisa och jag varit på Little Corn Island, "Likkle Island", i en månad. Vi hyr varsitt rum hos en fantastisk man som heter Randy. Han är den överlägset mest avslappnade människan jag träffat, svarar allriiight man eller niiice på vad man än säger. Randy känner alla på ön och hjälper oss med allt från att hitta bästa kokosnötsbrödet till att öppna konservburkar.

Jag tillbringar större delen av dagarna på dykcentret, är oftast där mellan halv åtta och fyra sex dagar i veckan. Vet inte hur jag ska kunna beskriva för er vad dykningen ger mig, det här är det bästa jag någonsin gjort. Älskar det så mycket. Det är fantastiskt kul att få mer ansvar, lära mig navigera, leda dyk och hjälpa till vid kurser. Lisa följer dessutom med ibland, vilket såklart är de bästa dyken.

Vi har båda förälskat oss i den här ön och dess invånare (både de med två och fyra ben, det finns risk att det blir ett inlägg enbart om hundarna här framöver), och skapat en himla fin vardag. Lisa har fått jobb på en restaurang som hon trivs väldigt bra på. Efter bara en vecka blev hon erbjuden jobbet som manager, men jobb och lägenhet väntar ju hemma i Sverige.

Ni får ett par bilder som beskriver livet här på ön ganska bra, jag lovar att skriva mer snart. Har massor att berätta!

It's hard to write when there's so much going on but at the same time nothing. The days pass by and I feel further away from home than ever. Lisa and I have been here for a month now, and we've both settled down in our own ways. I spend most of my time at the dive shop, enjoying it more than ever. Lisa got a job about a week ago, at the nicest restaurant on the island! She likes it a lot, even got offered the job as a manager. Unfortunately she has an apartment and job waiting for her at home... 

Anyway, I'll write more about our lifes on Likkle Island soon, just wanted to let you know we're doing all right over here.  







2 comments: