Tuesday, January 3, 2012

Sjukstuga

Här har det varit dålig aktivitet på sistone, tyvärr inte för att vi har varit upptagna med äventyr. En hike där vi fick se lava har vi hunnit med, men det berättar jag om en annan gång. För sex dagar sedan fick jag ont i nedre höger sida av magen, smärta som även strålade ut mot ryggen. Eftersom Gustaf samtidigt drog på sig någon slags turistmage tänkte jag att jag hade något liknande, men smärtan blev bara värre och till slut tog vi en bil till ett sjukhus i Managua på nyårsafton. Inte alls vad vi hade planerat, men är man sjuk så är man. De gjorde tusen tester medan jag låg och frossade med 39 graders feber, och skickade till slut hem mig med antibiotika. Efter fyra dagar har varken smärtan eller febern gått över, så istället för att vara på en karibisk paradisö är vi nu i Managua återigen, ska strax iväg till sjukhuset. Det är väldigt tröttsamt med smärtan och att inte veta var den kommer ifrån. Håll tummarna för mig idag!

Haven't updated here for a while, and I really wish the reason was that we've been on so many adventures. One thing we have done is hiked up volcano Telica and seen lava, but I'll get to that some other time. Almost a week ago I started feeling pain on the right side of my abdomen and back. Since Gustaf at the same point got a nice "tourist stomach" i figured I had something similair, but the pain never went away, it only got worse. On New Years Eve we took a car to a hospital in Managua, and after they made loads of different tests while I froze to death with 39 degrees fever they sent me home with antibiotics and painkillers. After four days neither the fever nor pain has gone away, so instead of being on a paradise island in the Caribbean we're now back in Managua and about to head to the hospital again. Wish me luck, friends!

As always Gustaf did a good job documenting our lives, so here's some illustrations of how great I look with fever.






4 comments:

  1. Älskade Maja! Hoppas allt ordnar sig snart och att de hittar vad som är fel så du kan få behandling!! Skönt att du har någon med dig som kan hålla din hand, jag vet själv hur jobbit det är att vara sjuk utomlands!!! Krya på dig! Tänker på dig ska du veta! KRAM

    ReplyDelete
  2. Maja. Jag känner mig orolig. Hur går det? Blir du bättre? Jag tänker på dig.

    ReplyDelete
  3. Kram Majan min,
    men du skulle behöva en liten kurs hos din lillebror i att se seriöst sjuk ut:
    http://galleri.hugmynd.se/index.php/cykel/vurpor/100615_familj_0030
    http://galleri.hugmynd.se/index.php/cykel/vurpor/100615_familj_0052

    ReplyDelete
  4. Maja, det verkar ju som att utrustningen och lokalerna är bra, god omvårdnad och att det verkar vara en bra och kunnig läkare. Hoppas du snart blir återställd. Jag hör av mig via mail med synpunkter, Kram Lars

    ReplyDelete