Wednesday, February 8, 2012

Sweden

Hej igen. Som de flesta av er redan vet hamnade jag i Sverige efter min vecka på sjukhuset i Managua. Ytterligare två veckor på antibiotika blev det, men nu är jag äntligen friskförklarad! Mina veckor i hemlandet ägandes åt ungefär ingenting. Jag umgicks med fina människor och fina djur, sov och åt massor av all mat jag saknat. Hann även med en helg i Göteborg med Gustaf, den blir det mer av imorgon. Vintern bestämde sig att anlända ungefär samtidigt som mig, så jag avslutade min tid hemma med en ordentlig förkylning som följde med mig hit till León. Förhoppningsvis ger den upp snart.

Hur som helst, nu är jag tillbaka på mitt äventyr och bloggen är med andra ord återupplivad! Hoppas ni inte överger mig, det är så roligt att ni läser ska ni veta.

Hello again. As some of you already know I ended up back in Sweden after my week at the hospital in Managua. Another visit to the doctor led to two more weeks on antibiotics, but now I'm finally back on track! I spent my weeks back home doing more or less nothing. Spent time with nice people and nice animals, slept a lot and ate all the food that I've had cravings for. One weekend down south with my grandmother, and another with Gustaf in Gothenburg. Winter decided to arrive at the same time as me, so I ended up catching a horrible cold. 20 degrees below zero is not for humans. 

Anyway, I'm back on my adventure and the blog is in other words active again. I hope you don't desert me, It's so nice to know that you're following me here. 


Nice animal #1
Nice animal #2
Nice animal #3


My favourite picture of 2012 so far
Chiko -the dog love of my life



2 comments:

  1. Kära Maja! Så roligt att din blogg är igång igen! Älskar att läsa den! Kram!

    ReplyDelete
  2. Hahah söt fluffboll som älskar snö! Hoppas du har det bra nu!

    ReplyDelete